یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۳۹:۵۵

٢ سکوی فاز ١٤ پارس جنوبی سال ٩٦ نصب و راه اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مجری طرح توسعه فاز١٤، از راه‌اندازی و نصب سکوهای B و A این فاز به ترتیب تا پایان دی‌ماه امسال و فروردین‌ماه سال آینده آماده خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، مرتضی زرین گل با اشاره به جایگزینی صورت گرفته در سکوهای این فاز در سال گذشته گفت: با توجه به پیشرفت بالای ساخت و همچنین تدابیر وزارت نفت برای بهره‌برداری از فازهای اولویت‌دار، سکوهای ١٤C و١٤D به فازهای دارای اولویت ١٧ و ١٨ و سکوهای اقماری ١٧B و ١٨B  نیز به فاز ١٤ تعلق گرفت. وی با بیان این که عملیات نصب سکوی ١٤D  در موقعیت سکوی ١٨B، مردادماه امسال پایان یافت، اظهار داشت: سکوی اقماری دیگر این فاز نیز (١٤C) بزودی آماده بارگیری و نصب در موقعیت سکوی ١٧ B می‌شود. مجری طرح توسعه فاز ١٤ عنوان کرد: هم اکنون عملیات ساخت ٢ سکوی اصلی B و A این فاز در یارد بندرعباس با پیشرفت ٧٦ درصد درحال انجام و عرشه های اقماری این سکوها نیز در بخش EPC دارای ٤٠ درصد پیشرفت است.

زرین گل افزود: تا پش از این، روند ساخت سکوهای اقماری فازهای ١٧و ١٨ با توجه به مشکلات پیمانکار متوقف شده بود که با ایجاد تغیرات ایجاد شده در حوزه مدیریتی این بخش و تامین نسبی منابع مالی، مراحل ساخت این ٢ سکو مجددا در یارد صدرا فعال شده است. وی با اعلام این که ساخت سکوی ١٨B (جایگزین موقعیت ١٤C) در اولویت اجرا قرار گرفته است، تاکید کرد: برای تحقق ظرفیت یک میلیارد فوت مکعبی در مرحله نخست این طرح، علاوه بر نصب و راه اندازی سکوی اصلی ( ١٤A)، عرشه اقماری این سکو نیز باید نصب و راه اندازی شود. بر اساس این گزارش، در فاز ١٤، ٢ سکوی اصلی A و B و همچنین ٢ سکوی اقماری C و D هر کدام با ظرفیت ٥٠٠ میلیون فوت‌مکعب منابع گازی پارس جنوبی را برداشت و به پالایشگاه خشکی ارسال خواهند کرد.



  کد خبر : 2541
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :